20 Aralık 2010

Hana Yori Dango !




Ilk drama tanitimini, ilk izledigim dramayla yapmak istiyorum, ve tabi drama izlemeye nasil basladigimida anlatmak istiyorum.

Hep uzak dogu yasamini merak etmisimdir ozeliklede Japonya'daki yasam tarzini.
Asiri sicak yuzunden evde oturmayi tercih ettigim bir yaz gunu
can sıkıntısından Japonya ile ilgili bloglari gezerken, "neden sıkıcı yazilari okuyup beynimi bir kaç dakika sonra silinecek bilgilerle mesgul ediyorum?" sorusunu sordum kendi kendime, ve en iyi japon filmi veya dizisini bulmak için aramaya koyuldum. Hem kaliteli, hem japonlarin yasam tarzi hakkinda bilgi edinebilicegim, hem gülebilecegim ayni zamanda aglayabilecegim bir dizi veya film olsun istedim. Bir kaç drama öneri blogunu gezdikten sonra "Hana Yori Dango" 'ya rastladim. Yaziyi yazan kisi tüm bu isteklerimi bilerek siralayip kisa bir özet yazmis sanki. Böylece büyuk bir heyecanla ilk dramama baslamis oldum.
Japonya'yi, Japon'lari, dramalari sevmeme neden olan bu dizi iste..


Hana Yori Dango
;


Anlamini tam bilmiyorum ama sanirim "erkekler çiçeklerden önce gelir" demek.
Tsukushi Makino tatlimi tatli 16 yasinda Japonya'nin zengin çocuklarin gittigi Eitoku lisesine gitmektedir sizin benim bildigim gibi bir lise degil bu. Son model arabalarla ogrenciler getirilir, özel ogretmenler, özel hizmetçiler, özel restorant bile bulunuyor, fakat yanlis anlamayin Makino zengin degildir aksine fakir bir aileden geliyor. Ailesi için ise Tsukushi'nin bu liseye gitmesi gurur verici. Bir de bu lisede baska liselerde olmayan garip bir uygulama var ; "Kirmizi kart" ! Her ogrencinin korkulu ruyasi. Bu kirmizi kartlar F4'ü olusturan Japonya'nin en zengin 4 çocugun kurdugu bir grup, bu 4 ogrenci liseyi yönetiyor. Bu bir birinden yakisIkli 4 gencimiz tipini, saç stilini, kisaca zevklerine ters gelen ogrencilere kirmizi kart uygulamasi yaparlar. Eger kirmizi kart gören biri olursa okula bir daha adim attirmayacak kadar her türlu iskence yapilir.

Malesef, kizimiz Makino ters bir sey yaptiktan sonra kirmizi kart görür fakat pes etmeyerek F4'ün ilgisini çekmeye basarir. Bakalim F4 hayatini ne sekilde degistirecek ?

Kesinlikle izlenmesi gerek diyorum.

NOT 1 ; Dizi 2 sezondur, ve final olarakta filmi bulunuyor.
NOT 2 ; Bu bir manga uyarlamasidir.
NOT 3 ; Iyi seyirler (:




Bu dramaya notum : 20/20
Dramanin OSTuna notum : 9/10








2 yorum:

  1. harika tam anlamıyla muhteşem bi dizi. türk yapımları gibi sanmayın sakın. burda öyle saçmalıklar yok. bu dizi bambaşka. aşk, okul, dram, romantizmin birleşimi birşey. bu diziyi izlerken neden daha önce keşfetmemişim diye kızıyorum kendime. hiç öyle kore versiyonunu falan izlemeyin. bu diziyi izleyin gerçekten bayılacaksınız..

    YanıtlaSil
  2. Katiliyorum (: Yorumun için tesekkur ederim :)

    YanıtlaSil